« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dragi prijatelji!
Ukoliko želite donirati sredstva kojima bismo dodatno poboljšali uvjete rada i boravak učenicima učinili ljepšim i ugodnijim, možete to učiniti uplatom na žiro račun broj HR2524020061838000004 s pozivom na broj 7765-14275-14275
Zahvaljujemo Vam na dosadašnjoj potpori!
Francuzi u Samoboru
BILO JE TO PRIJE 200 GODINA, OD 1809. DO 1813.
FRANCUSKI VOJNICI CARA NAPOLEONA DOŠLI SU U SVOJIM OSVAJANJIMA I DO NAŠIH PODRUČJA. SAMOBOR JE BIO SJEDIŠTE KANTONA U ILIRSKIM POKRAJINAMA NAPOLEONOVOG CARSTVA.
1813. GODINE FRANCUZI ODLAZE ALI OSTAVLJAJU NOVE NAPREDNIJE IDEJE O SAMOSTALNOSTI, JEDNAKOSTI I SLOBODI.
FRANCUZI SU OSTAVILI DOBRE TRAGOVE U ŽIVOTU SAMOBORA:
Pripremili:Mateo Kupres i Marin Zorić, 4.a
Znate li što je Frankofonija? Frankofonija je međunarodna organizacija koja predstavlja skup država, zemalja i regija koje koriste francuski kao nacionalni jezik, službeni jezik, jezik međunarodne komunikacije i kao radni jezik.
Frankofonija je francuski izraz koji je smišljen 1880.godine, a označavao je zajednicu ljudi i država koje koriste francuski jezik. U današnje doba zemlje Frankofonije surađuju u području kulture, znanosti, gospodarstva, pravde i mira.
Mjesec frankofonije se u Hrvatskoj obilježava tijekom cijelog mjeseca ožujka.
Pripremile: Lara Stipaničev i Lara Moguš, 3.d
Učenici drugih i četvrtih razreda naše škole su u ponedjeljak, 24.11.2014. povodom tjedna francuske kulture u Samoboru, išli u kino Samobor gledati francuski crtani film Ernest i Celestine.
Film govori o nemogućem prijateljstvu medvjeda Ernesta i mišice Celestine. Film nas je učio toleranciji, da nemamo predrasude prema onima koji su različiti. Također smo mogli vidjeti da iskreno prijateljstvo pobjeđuje sve prepreke.
Luka Mišić
FRANCUSKA KUHINJA
Od 18.stoljeća do danas Francuskom kuhinjom se smatra kuhinjom u Europi, najprofinjenijom, najraznovrsnijom i jednom od najskupljih.
Za spremanje francuskih specijaliteta potrebne su tri stvari:
1. Kvalitetne namirnice,
2. maslac i
3. strpljenje.
Jedna od negativnih strana francuske kuhinje je činjenica da ju je vrlo teško pripremiti kod kuće.Taj delikatan posao guta vrijeme i novac za sastojke,a zahtijeva doista visoku razinu stručnosti.Zato se u iskušavanju francuskog recepta oboružajte znanjem i strpljenjem.Ukoliko niste zadovoljni krajnjim rezultatom uvijek se možete uputiti u neku tradicionalnu gostionicu ili francuski restoran u Zagrebu i prepustiti se potpunom gastronomskom užitku.
Pripremio: Patrik Severović 3.d
U OŠ Samobor tradicionalno se uči francuski jezik.
Razgovorale smo s Anom Kos,prof. francuskog jezika. Rekla nam je da ove školske godine 120 učenika uči francuski jezik u našoj školi. Svima ide odlično.
Francuski je težak jezik, ali ako uporno učiš, ići će ti od ruke.
Profesorica nam je objasnila zašto je odabrala biti profesorica francuskog. Išla je na francuski u srednjoj školi i tamo ga je zavoljela jer je imala dobru profesoricu.
Rekla nam je da je posjetila Francusku. Najviše su joj se svidjeli gradovi. Smatra da neki ljudi nisu ljubazni zato što samo žele pričati francuski.
Govorila nam je u kojim se državama priča francuski, a to su: Belgija, dio Kanade, razni otoci i mnoge druge.
Intervju je bio lijep i poučan.
Tara Reder i Antea Peles 4.a
Još kao djevojčicama govorili su nam da pametan čovjek može bilo što reći u nekoliko riječi. Dakle, imamo zadatak u nekoliko riječi sažeti svrhu ove grupe.
Možda bi bilo najbolje da to učinim na način na koji mi novinari pišemo vijesti - služeći se čarobnom formulom 5W1H. Ne, nije riječ o matematici, već o pravilu koje nalaže da se svaka vijest mora sastojati od odgovora na pet osnovnih novinarskih pitanja .
Idemo redom:
TKO? (WHO?) izvannastavna aktivnost Mali novinari
ŠTO? (WHAT?) organizira novinarske radionice “Mali novinari“ za učenike od 1.-4. razreda (a ako se piše proširena vijest, onda u sebi sadrži i odgovor na šesto pitanje).
GDJE? (WHERE?) u OŠ Samobor, učionica br.14
KADA? (WHEN?) od 1.10.2013. godine pa do kraja školske godine
ZAŠTO? (WHY?) cilj nam je naučiti pisati različite novinske forme, osnovati malenu redakciju, napraviti novine…
KAKO? (HOW?) radionice će se održavati jednom u dva tjedna, petkom 5. i 6. sat ujutro u narančastom turnusu, a glavne urednice bit će učiteljice 2.a i 2.c razreda Ljerka Barišić Znika i Martina Mišić. Pratit ćemo događaje u školi i gradu, pisat ćemo, čitati , izvještavati, anketirati, intervjuirati, fotografirati, crtati, igrati se…