« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dragi prijatelji!
Ukoliko želite donirati sredstva kojima bismo dodatno poboljšali uvjete rada i boravak učenicima učinili ljepšim i ugodnijim, možete to učiniti uplatom na žiro račun broj HR2524020061838000004 s pozivom na broj 7765-14275-14275
Zahvaljujemo Vam na dosadašnjoj potpori!
Rad s glinom jedna je od kreativnih, radno- proizvodnih aktivnosti koja se kontinuirano provodi s učenicima s intelektualnim teškoćama ( IT- u daljnjem tekstu) već osmu godinu u OŠ Samobor. Primjeren je svim razrednim odjeljenjima i odgojno-obrazovnim skupinama djece s IT.
Prijašnjih godina, rad s glinom i izrada keramičkih predmeta, provlačio se kroz postojeće nastavne predmete u razrednim odjeljenjima ( tehnička kultura, likovna kultura, izborna nastava) i kroz odgojna područja u skupinama ( radni odgoj, izobrazba u obavljanju poslova). Iako se radi o učenicima s IT ( na nivou lake i umjerene mentalne retardacije) i često prisutnim dodatnim teškoćama, vrlo brzo se pokazalo da svi oni uživaju u radu s glinom i da dobro osmišljenim radom , uz asistenciju, mogu dovršiti cijeli proces obrade gline.
Rad s glinom omogućava razvoj i vježbanje fine motorike, manualne spretnosti, te potiče kreativnost. Učenici stječu vještine, znanja i radne navike. Rad ima i terapeutsku svrhu jer je kroz manipulaciju glinom i kreativno izražavanje omogućeno izražavanje i kanaliziranje emocija. Izrada predmeta od gline utječe na razvoj i jačanje pozitivne slike o sebi, samopouzdanja i samopoštovanja učenika.
Prošle školske godine formirana je Izvannastavna aktivnost – Keramika za učenike s posebnim potrebama, s planiranih 35 sati godišnje. Program je prilagođen sposobnostima i mogućnostima djece i predviđen za skupinu od 4-5 učenika. U rad se povremeno uključuju i učenici drugih skupina uz asistenciju njihovih razrednika, učitelja- defektologa.
Predviđenim programom učenici se upoznaju sa svojstvima gline i osnovnim alatima za rad. Tehnike obrade i pripreme gline za rad učenici s IT usvajaju postepeno, polako, prema vlastitim mogućnostima. Cijeli postupak rada izvodi se uz pomoć, usmjeravanje i podršku, jer učenici nisu u mogućnosti čitav proces obrade gline usavršiti samostalno. Na taj način učenici oblikovanjem, obradom i glaziranjem gline stvaraju raznovrsne uporabne predmete poput posuda,svijećnjaka, lampica… i ukrasne predmete kao što su zidne slike, mobili, maske i drugo.
Do sada smo gotove radove predstavljali i izlagali u školi i izložbenim prostorima kao što je Dječja knjižnica grada Samobora, a sudjelovali smo i na prodajnim sajmovima. Dobivena materijalna sredstva s prodajnih izložbi koriste nam za nabavku materijala potrebnog za rad keramičke radionice.
Pristup učeničkoj zadruzi Stražnik omogućio bi nam predstavljanje radova široj lokalnoj zajednici i češće susrete naših učenika s vršnjacima bez teškoća u razvoju. Izradom keramičkih predmeta dali bi svoj doprinos očuvanju tradicijskih i umjetničkih obrta. Radovi keramičke sekcije učenika s posebnim potrebama OŠ Samobor, s lakoćom bi se uklopili u ono što je Zadruzi primarno, a to je očuvanje baštine samoborskoga kraja i njeno predstavljanje javnosti.
VODITELJ SEKCIJE: Vesna Markuš Trkulja, prof. defektolog